Primar: Gabriel Lupulescu
Viceprimar: Grigore Marian Dumitru
Secretar: Ionita Veronica
Administrator Public: Ion Olteanu
Primar: Gabriel Lupulescu
Ultima Vineri a fiecarei luni 10:00 - 12:00
Viceprimar: Grigore Marian - Dumitru
Luni: 10:00 - 12:00
Secretar: Ionita Veronica
Miercuri: 10:00 - 12:00
SCURT ISTORIC
Din punct de vedere geografic, oraşul Bragadiru se află în partea de vest a judeţului Ilfov, la 8 km de Municipiul Bucureşti, fiind situat pe drumul naţional DN 6 Bucureşti- Alexandria.
Oraşul Bragadiru aparţine administrativ judeţului Ilfov, întinzându-se pe o suprafaţă de 2.179 ha .
Situat în imediata vecinătate a Municipiului Bucureşti, oraşul Bragadiru este o localitate cu o puternică dezvoltare social - economică şi care se individualizează faţă de celelalte localităţi prin: apropierea de capitală, existenţa unor exploatări importatente de ţiţei şi prezenţa unor unităţi economice de tradiţie.
12 decembrie 1830, este data primei atestări documentare a actualului nume al comunei Bragadiru, actualmente orasul Bragadiru. Documentul în care se aminteşte de moşia Bragadiru, este o jalbă adresată de Constantin Glogoveanu către judecătorul Divan al Principatului Valachiei.
Numele de Bragadiru se întâlneşte pentru prima dată, ca nume de persoană într-un document din 26 mai 1825, referitor la răscumpărarea venitului munţilor moşnenilor Dragosloveni din judeţul Muscel de către Ion şi Niţu, feciorii Bragadirului.
Pe teritoriul actualului oraş Bragadiru şi al comunei vecine Cornetu, înainte de 1593 exista o singură moşie care aparţinea moşnenilor Măicăneşti.
Ştirile despre moşia Măicăneşti sunt atestate în documentele publicate în cartea de hotărnicie a moşiei Cornetu – Bragadiru, supranumit Cornetu Glogoveanu din judeţul Ilfov, plasa Sabaru, proprietatea lui Marinescu Bragadiru, făcută în 1900 de către inginerul hotarnic Ştefan Georgeta.
În 1893 domnul Dumitru Marinescu este proprietar al moşiei Bragadiru şi al moşiei Cornetu – Bragadiru.
Prin Decretul Domnesc nr. 394 din 31 martie 1864 s-a instituit comuna ca unitate administrativă, alcătuită din mai multe sate. Astfel comuna Bragadiru – Bulgaru, este alcătuită din satele : Bragadiru, Bulgaru şi Cornetu – Glogoveanu.
După tabloul împroprietăririi de la 1864, comuna Bragadiru – Bulgaru, cuprindea 134 de case, numărul populaţiei din 1905 fiind de 1541 locuitori, din care satul Bragadiru avea 1144 locuitori.
Tot în comuna Bragadiru, pe ambele maluri ale rîului Sabar, există vestigii de aşezări din epoca neolotică, a bronzului, geto-dacică, de formare a popurului român şi din feudalism.
De asemeni, pe malul nordic al râului Ciorogârla, la est de localitate sunt aşezări din epoca neologică, geto-dacică.
Până în anul 1950 localitatea Bragadiru a aparţinut judeţului Ilfov, din 1950 până în 1968 a fost trecută la Muncipiul Bucureşti, fiind subordonată direct raionului Tudor Vladimirescu, astăzi sectorul 5 al Capitalei . Din 1968 până în 1981 a fost subordonată Municipiului Bucureşti, din ianuarie 1981 localitatea Bragadiru a fost trecută la Sectorul Agricol Ilfov. Datorită putenicei dezvoltări şi în urma referendumului organizat în anul 2003, localitatea Bragadiru a fost numită oraş la data de 2 ianuarie 2006, prin Legea nr.415/30.12.2005.
Autorităţile administraţiei publice locale prin care se realizează autonomia în oraş sunt: Consiliul Local ca autoritate deliberativă şi primarul ca autoritate executivă, care au sediul în oraşul Bragadiru, judeţul Ilfov, şos. Alexandriei nr.249.
Aceste autorităţi funcţionează într-un local impozant având corp comun cu Poşta, şi Poliţia.
Consiliul Local al oraşului Bragadiru, constituit la data de 21.06.2012 prin Hotărârea nr. 30/21.06.2012, are iniţiativa şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale.
Consiliul Local exercită următoarele categorii de atribuţii:
1. Atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local:
a) aprobă statutul oraşului, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local;
b) aprobă, în condiţiile legii, la propunerea primarului, înfiinţarea, organizarea şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local, precum şi reorganizarea şi statul de funcţii ale regiilor autonome de interes local;
c) exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participanţilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii.
2. Atribuţii privind dezvoltarea economico-socială şi de mediu a oraşului:
a) aprobă la propunerea primarului, bugetul local, virările de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare şi contul de încheiere a execuţiei bugetare;
b) aprobă, la propunerea primarului, contractarea şi / sau garantarea împrumuturilor, precum şi contractarea de datorie publică locală prin emisiuni de titluri de valoare, în numele unităţii administrativ-teritoriale, în condiţiile legii;
c) stabileşte şi aprobă împozitele şi taxele locale, în condiţiile legii;
d) aprobă, la propunerea primarului, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii de interes local, în condiţiile legii;
e) aprobă strategiile privind dezvoltarea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale;
f) asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare implementării şi conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.
3. Atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al oraşului:
a) hotărăşte darea în administrare, concesionare sau închirierea bunurilor proprietate publică a comunei, oraşului sau municipiului, după caz, precum şi a serviciilor publice de interes local, în condiţiile legii;
b) hotărăşte vânzarea, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată ale oraşului, în condiţiile legii;
c) avizează sau aprobă, în condiţiile legii, documentaţiile de amenajare a teritoriului şi urbanism ale localităţii;
d) atribuie sau schimbă, în condiţiile legii, denumiri de străzi, de pieţe şi de obiective de interes public local.
4. Atribuţii privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni:
a) asigură, potrivit competenţelor sale şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind:
- educaţia;
- serviciile sociale pentru protecţia copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei şi a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială;
- sănătate;
- cultură;
- tineretul;
- sportul;
- ordinea publică;
- situaţiile de urgenţă;
- protecţia mediului;
- conservarea, restaurarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice şi de arhitectură, a parcurilor, grădinilor publice şi rezervaţiilor naturale;
- dezvoltarea urbană;
- evidenţa persoanelor;
- podurile şi drumurile publice;
- serviciile comunitare de utilitate publică (alimentarea cu apă, gaz natural, canalizare, salubrizare, energie termică, iluminat public şi transport public loca);
- servicii de urgenţă de tip salvamont, salvamar şi de prim ajutor;
- activităţile de administraţie social-comunitară;
- locuinţele sociale şi celelalte unităţi locative aflate în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale sau în administrarea sa;
- punerea în valoare, în interesul comunităţii locale, a resurselor naturale de pe raza unităţii administrativ-teritoriale;
- alte servicii publice stabilite prin lege;
b) hotărăşte acordarea unor sporuri şi altor facilităţi, potrivit legii, personalului sanitar şi didactic;
c) sprijină, în condiţiile legii, activitatea cultelor religioase;
d) poate solicita informări şi rapoarte de la primar, viceprimar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;
e) aprobă construirea locuinţelor sociale, criteriile pentru repartizarea locuinţelor sociale şi a utilităţilor locative aflate în proprietatea sau în administrarea sa;
f) poate solicita informări şi rapoarte specifice de la primar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local.
5. Atribuţii privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern:
a) hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local;
b) hotărăşte, în condiţiile legii, înfrăţirea oraşului cu unităţi administrativ-teritoriale din alte ţări;
c) hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu alte unităţi administrativ-teritoriale din ţară sau din străinătate, precum şi aderarea la asociaţii naţionale şi internaţionale ale autorităţilor administraţiei publice locale, în vederea promovării unor interese comune.
6. Consiliul Local poate conferi persoanelor fizice române sau străine, cu merite deosebite, titlul de cetăţean de onoare al oraşului, în baza unui regulament propriu. Prin acest regulament se stabilesc şi condiţiile retragerii titlului conferit.
7. Consiliul Local îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.
Primarul îndeplineşte o funcţie de autoritate publică. Acesta asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, prevederile Constituţiei, precum şi punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotărârilor Consiliului Local, dispune măsurile necesare şi acordă sprijin pentru aplicarea ordinelor şi instrucţiunilor cu caracter normativ ale miniştrilor, ale celorlalţi conducători ai autorităţilor administraţiei publice centrale, ale prefectului, precum şi a hotărârilor consiliului judeţean, în condiţiile legii.
Pentru punerea în aplicare a activităţilor date în competenţa sa prin acte normative, primarul beneficiază de un aparat de specialitate, pe care îl conduce. Primarul conduce totodată şi serviciile publice locale.
Primarul reprezintă unitatea administrativ-teritorială în relaţiile cu alte autorităţi publice, cu persoane fizice sau juridice române ori străine, precum şi în justiţie.
Primarul îndeplineşte următoarele categorii principale de atribuţii:
1. Atribuţii exercitate în calitate de reprezentant al statului, în condiţiile legii:
a) îndeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă şi de autoritate tutelară şi asigură funcţionarea serviciilor publice locale de profil;
b) atribuţii privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor, referendumului şi a recensământului;
2. Atribuţii referitoare la relaţia cu consiliul local:
a) prezintă consiliului local, în primul trimestru, un raport anual privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ teritoriale;
b) prezintă, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte şi informaţii;
c) elaborează proiecte de strategii privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ-teritoriale şi le supune aprobării consiliului local.
3. Atribuţii referitoare la bugetul local:
a) exercită funcţia de ordonator principal de credite;
b) întocmeşte proiectul bugetului local şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune spre aprobare consiliului local;
c) iniţiază, în condiţiile legii, negocieri pentru contractarea de împrumuturi şi emiterea de titluri de valoare în numele unităţii administrativ-teritoriale;
d) verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului social principal, cât şi a sediului secundar.
4. Atribuţii privind serviciile publice asigurate cetăţenilor:
a) coordonează realizarea serviciilor publice de interes local prestate prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;
b) ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă;
c) ia măsuri pentru organizarea executării şi executarea în concret a activităţilor, în condiţiile legii, pentru furnizarea serviciilor publice de interes local, precum şi altor servicii publice stabilite prin lege;
d) hotărăşte acordarea unor sporuri şi altor facilităţi, potrivit legii, personalului sanitar şi didactic;
e) sprijină, în condiţiile legii, activitatea cultelor religioase;
f) poate solicita informări şi rapoarte de la primar, viceprimar şi de la şefii organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;
d) ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului efectuării serviciilor publice de interes local;
e) numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum şi pentru condicătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes local;
f) asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege, le supune aprobării consiliului local şi acţionează pentru respectarea prevederilor acestora;
g) emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa prin lege şi alte acte normative;
h) asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.
5. Alte atribuţii stabilite prin lege.
Pentru exercitarea corespunzătoare a atribuţiilor sale, primarul colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale, precum şi cu consiliul judeţean.
STEMA ORASULUI BRAGADIRU, JUDETUL ILFOV
Scut triunghular, cu marginile rotunjite, despicat în partea superioară şi tăiat de două brâie undate de argint şi albastru.
- În dreapta sus un corn al abundenţei de aur, în câmp verde cu fructe de aur;
- În stânga sus în câmp albastru un soare ieşind din stânga cu 4 raze;
- În partea inferioară a scutului, în câmp zidit de argint, o roată zimţată neagră ieşind din vârful scutului.
SEMNIFICAŢIE
Cornul abundenţei, cu fructe şi câmpul verde împreună cu soarele de aur sunt simboluri inveterate al abundenţei, prosperităţii, ale bogăţiei şi fac referire la ocupaţii mai vechi ale locuitorilor şi la aşezarea localităţii în Câmpia Română.
Câmpul zidit şi roata zimţată reprezintă dezvoltarea impetuoasă a oraşului Bragadiru, în ultimul deceniu în care predomină activitatea industrială şi cea edilitară.
Primaria Oras Bragadiru: 0214480795
Institutia Prefectului Ilfov: 0213112862
Consiliul Judetean Ilfov: 0212125701
Politia Bragadiru: 021 448 14 26
Politia Locala: 0743 211 626
Posta Bragadiru: 021 448 08 24
Casa de Pensii: 021 212 12 35
Electrica: 021 9291
Distrigaz: 021 448 04 61
Policlinica Bragadiru: 021 448 12 01
Apel Unic de Urgenta: 112